نوشته شده توسط : hsi
محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مراکز اورژانس اجتماعی با ارایه خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آن‌ها آسیب پذیریشان را کاهش می‌دهند.اما چون تعداد مراکز مداخله در بحران و محل استقرار آن‌ها محدود می‌باشد و با عنایت به اینکه تعداد کثیری از گروه‌های هدف سازمان در سکونتگاه‌های غیر رسمی که آسیب پذیری بالاتری دارند ساکنند، ضروری است خدمات تخصصی سازمان از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی در این مناطق به صورت محلی و مبتنی بر جامعه ارایه شود.


:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سفرهوایی با هواپیما از سریع ترین روش های مسافرت محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. امروزه شرکت های هواپیمایی متعددی در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت دارند که مسافران می توانند بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از طریق آن ها رزرو نمایند. در هنگام رزرو بلیط  می توان بلیط های چارتری یا سیستمی را با توجه به شرایط خود و قیمت بلیط ها رزرو نمود. بلیط های چارتر بر خلاف بلیط های سیستمی دارای نوسانات قیمت بسیاری هستند. از سوالاتی که معمولا در ذهن خیلی از مسافران ایجاد می شود می توان به علت این تفاوت قیمت بلیط ها چیست؟ آیا خدمات و امکانات آن ها متفاوت است؟ تفاوت قیمت پروازهای چارتر با سایر پروازها چقدر است؟ و … اشاره نمود. با ما همراه باشید که بلیط های چارتر و روند تغییر قیمت آن ها  بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

زمانی که می خواهید خود را برای یک سفر با هواپیما آماده کنید مطمئنا به فکر اینکه چه نوع وسایلی را می توانید با خود به داخل هواپیما برید هستید و اینکه چه نوع وسایلی را نمی توانید با خود به همراه داشته باشید باعث سردرگمی شما می شود. هنگامی که به فکر خرید بلیط هواپیما می افتید باید قوانین حمل بار به وسیله هواپیما را مطالعه کنید و اطلاعاتی را کسب نمایید. قانون های حمل بار توسط مسافران در هواپیما هر روز در حال تغیر می باشند، بنابراین ممکن است حتی با محافظه کاری و بیشترین دقت گاهی اوقات وسایلی را با خود به همراه ببرید که در فرودگاه مجبور می شوید برای بررسی های امنیتی چمدان خود را باز نمایید و وسایلی را که آماده کره اید بیرون بیاورید و دوباره آن ها را جمع کنید که این کار کلی از زمان شما را هدر خواهد داد، در هنگامی که این کار را با وسایل شما انجام می دهند علاوه بر سختی که دارد باید نگاه ها و قضاوت های مسافران را هم پذیرا باشید. مطمئنا هیچ کسی دلش نمی خواهد در طی سفر با چنین مشکلاتی رو به رو شود. گاهی اوقات خیلی از افراد برای اینکه از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنند یا اینکه نگران این هستند که وسایلشان گم نشود ترجیح می دهند فقط یک کیف را با خود به همراه ببرند در نتیجه ما در این مقاله سعی نموده ایم که لیست وسایلی را که نمی توانید با خود به همراه داشته باشید در اختیار شما قرار دهیم.

وسایل تیز مانند

در هنگامی که تصمیم به مسافرت آن هم با سفر های هوایی مطمئنا این موضوع را به وضوح می دانید که نباید اشیاء نوک تیز را با خود به همراه داشته باشید. این موضوع کاملا مشخص است اما در هر صورت لازم به ذکر است که بگوییم به همراه داشتن تمامی اجسامی که دارای نوک تیز هستند به داخل هواپیما ممنوع می باشد و جزو سلاح به شمار می روند. اگر در سفر باید یک چاقو، کاتر یا شیشه دارویی به همراه خود داشته باشید حتما ان را داخل چمدانی که قرار است قسمت باربری آن را تحویل بگیرند بسته بندی کنید. در خیلی از ایرلاین ها بردن قیچی های کوچک و ناخن گیر ممنوعیتی ندارد اما در هر صورت به شما توصیه خواهیم کرد به خاطر اینکه تصمیم نهایی در به همراه داشتن این گونه وسایل به عهده ماموران بازرسی است بهتر است لوازمی را که ممکن است برای شما باعث دردسر شوند با خود به همراه نداشته باشید.

مایعات

در سفرهایی هوایی ممکن است این فکر را با خود داشته باشید که به همراه داشتن مایعات در هواپیما باعث مشکل نخواهد شد و هیچ گونه محدودیتی ندارد؛ اما باید بگوییم که محدودیت حمل مایعات در هواپیما امروزه در همه ی کشورهای به اجرا در آمده است. برای اینکه دردسری در هنگام سفر برای شما به وجود نیاید بهتر است به قوانینی که در هنگام سفر با هواپیما وضع شده است پایبند باشید. تمامی مایعاتی که قرار است با خود به داخل هواپیما ببرید باید در ظروف ۱۰۰ میلی باشند و بیشتر از این حد غیر مجاز می باشد، همچنین هر نوع مایعاتی که به همراه می برید مثل ژل، کرم یا هرچیز دیگری باید در بسته های پلاستیکی بسته بندی شوند. یا اگر مجبور هستید شامپو، خمیر دندان یا دیگر مایعاتی را به همراه خود ببرید می توانید آن ها را در ظرف های کوچک پلاستیکی بریزید؛ مثلا هنگامی که شما قرار است بلیط هواپیما استانبول را تهیه کنید مطمئنا به فکر این هستید که چه نوع مایعاتی را می توانید با خود به همراه داشته باشید برای اطلاع از این نوع سوالات با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانید به راحتی از ممنوعیت و یا محدودیت حمل مایعات اگاه شوید.

حمل اسلحه

در سفرهای هوایی یا دیگر مسیرهای مسافرتی مطمئنا به این موضوع آگاه هستید که آوردن اسلحه به داخل هواپیما با ممنوعیت تمام رو به رو است، اما بسیاری از سلاح ها در صورتی که خالی باشند می توانید در چمدانی که تحویل بار می دهید بسته بندی شود، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که باید حتما داخل جعبه ای محکم و قفل دار قرار بگیرد. توصیه ما به شما این است که در رابطه با حمل این نوع سلاح ها قوانین مربوط به ایرلاین های مختلف را بررسی کنید زیرا ممکن است هزینه های بیشتری را برای حمل آن ها پرداخت کنید. نکته دیگر که باید در سفر با هواپیما گفته شود این است که حمل باروت به داخل هواپیما ممنوع می باشد. قبل از مسافرت در مورد قوانین کشور مقصد مورد نظر خود در رابطه با حمل اسلحه اطلاعاتی را به دست آورید، چون بعضی از کشورها قانون های بسیار سختی در زمینه حمل سلاح یا مالکیت سلاح دارند.

گاهی اوقات ممکن است هنگام سفر وسایل ورزشی مختلفی را با خود به همراه ببرید اما باید این نکته را بدایند که حمل بعضی از وسایل ورزشی با ممنوعیت رو به رو هستند. چوب بیسبال، تیر و کمان، گلف، هاکی، چوب بیلیارد، باتوم اسکی و هر وسیله ورزشی دیگری که با چوب هم راه هستند مجوز ورد به داخل هواپیما را ندارند. اگر شما ورزشار هستید و برای سفر خود احتیاج به این وسایل دارید بهتر است به اجازه به همراه داشتن این وسایل در مقصد فکر کرده باشید و اگر حتما باید از وسیله ورزشی خود استفاده کنید می توانید آن را در قسمت بار تحویل دهی 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
مرجان انصاری در خصوص تأثیرات قابل توجه عبادت بر روند بهبود و حفظ سلامت روح و جسم افراد اظهار داشت: عشق و نفرت، خشم و شهوت و آرامش و طغیان از جمله امیالی هستند که هرگوشه از ذهن بشر را پر کرده و اگر هرکدام نسبت به دیگران نقش پررنگ تری را ایفا کند، فرد از حالت تعادل خارج شده و حتی ممکن است دچار اختلالات شخصیتی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
 سلامت روان خوب به این معنی است که ما بتوانیم به خوبی فکر کنیم، تصمیم بگیریم، احساس کنیم و به موقع راجع به موضوعی واکنش نشان دهیم.

از طرفی موضوع سلامت روان کودکان بسیار مهم است زیرا که تفکرات سالم از کودکی شکل می گیرد.
 

 


:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
ریشه اصلی گرایش به اعتیاد چیست

روانشناسان و جامعه شناسان دلایل متفاوتی را برای گرایش به مواد مخدر نام برده اند که همه آنها در جای خود درست است، مواردی مانند دوستان ناباب (اثر همسالان بر فرد)، مشکلات اقتصادی، رویدادهای ناگوار زندگی، محیط و تربیت نا مناسب و ... بله قطعا همه این موارد در نا بسامانی زندگی و گرایش به سمت مواد مخدر موثر هستند، ولی باید گفت که افراد زیادی بوده اند که شرایط بدتر از اینها را داشته اند و به مواد مخدر گرایش نداشته اند.
ریشه ای ترین دلیل گرایش به مواد مخدر، نداشتن معنا در زندگی است. وقتی فرد در زندگی هیچ معنایی ندارد، هر بحرانی می تواند او را از مسیر درست منحرف نماید. البته باید گفت بسیار دیده شده است افرادی که فاقد مشکلات فوق الذکر بوده اند هم دچار اعتیاد شده اند. بله آنها هم در زندگی خود معنای مناسبی نداشته اند و این بی معنایی باعث شده است که به سمت انواع لذت ها پناه ببرند. البته باید گفت خودشان از این بی معنایی آگاه نیستند و گمان می کنند که صرفا برای کسب لذت این عمل را انجام داده اند ولی همین نیاز افراطی به لذت، نشان دهنده خلا در زندگی است و اتفاقا باید گفت در جریان ترک مواد مخدر، کاری را که روانشناس یا مشاور انجام می دهد، کمک به فرد برای پیدا کردن معنا در زندگی است.



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

بهره‌گیری از دیگران، فاقد احساس همدلی بودن، متکبر بودن، و حسادت نسبت به دیگران. این علائم سبب بروز اندوه قابل‌توجهی در زندگی هر فردی می‌شود.

اختلال شخصیت خودشیفته یا نارسیس, اختلالی است که توسط یک الگوی طولانی مدت بزرگ‌نمایی (به صورت خیالی یا رفتار واقعی)، نیاز شدید برای تحسین شدن از سوی دیگران، و معمولا فقدان کامل احساس همدلی نسبت به دیگران شرح داده می‌شود. افراد مبتلا به این اختلال اغلب بر این باورند که مهم‌ترین فرد هستند در زندگی دیگران یا در زندگی کسانی که با آنها ملاقات می‌کنند.

شاید این الگوی رفتاری برای یک پادشاه در قرن شانزدهم در کشور انگلستان مناسب به نظر برسد، اما امروزه برای بیشتر مردم عادی به طور کلی نامناسب در نظر گرفته می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

یماری روانی ترس از مرگ یا تاناتو فوبیا در حقیقت به ترس بیش از حد نسبت به مرگ اشاره دارد که فرد در از بین بردن آن دچار مشکل می شود. ترس از مرگ همانند خود مرگ طبیعی است اما برای بعضی افراد شدت ترس از مرگ بسیار آزاردهنده و شدید است. افراد مبتلا به بیماری روانی ترس از مرگ اضطراب و استرس بسیار شدید و غیرقابل وصفی را متحمل شده و تصور می کند که دیگر این اضطراب تا پایان همراه او خواهد بود و از بین نخواهد رفت. فرد ممکن است مواردی مانند ترس از جدایی، ترس از دست دادن و ترس از ترک عزیران را تجربه نمایند. در افراطی‌ترین این افراد، حالاتی مانند منع فعالیت‌های روزمره و یا حتی ترک نکردن از خانه رخ خواهد داد. در حالت شدید این بیماری ترس آن‌ها از هر چیزی است که می‌تواند به مرگ منجر شود. در این مقاله باهم می بینیم که چگونه می توانیم ترس از مرگ را از بین ببریم.



:: بازدید از این مطلب : 981
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

در بیشتر شاخص های مدرنیزه اجتماعی، پرتغال در تمام اروپای غربی صاحب رتبه اول و یا نزدیک به رتبه بالای رنکینک بهترین ها است. در اوایل دهه 1990، که رشد اقتصادی در اروپا به شکل خیره کننده ای رو به افزایش گذاشت پرتغال در جایگاه مناسبی از نظر رفاه اجتماعی از نظر استاندارد های اروپای غربی نداشت. در این دهه برنامه های رفاهی متناوبی در دستور کار قرار گرفت و تلاش های زیادی برای جبران کسری ها و مشکلات اجتماعی و رفاهی جامعه صورت گرفت که هر چند با مشکلات بودجه ای دست و پنجه نرم می کرد ولی بی تاثیر در شرایط جامعه پرتغال نبود.



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

خدمات اجتماعي به مثابه يك كالاي عمومي مهم‌ترین و جامع‌ترین نيازهاي حياتي شهروندان هر جامعه مي‌باشد و غالباً ‌توسط سازمان‌هاي دولتی و سازمان‌های عمومي و غير دولتي(نظير شهرداری، مؤسسات خيريه، سازمان‌هاي مردم نهاد و ...) برنامه‌ریزی و ارایه مي‌شود.
س



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

هنگامی که نام فوریت های اجتماعی به گوش می رسد انتظار ها بر این است که در بروز مسائل و مشکلات اجتماعی نهادی باشد که مداخله فوری نموده و رفع بحران نماید. ایران جز ده کشور بلاخیز دنیاست، حوادث طبیعی و غیر طبیعی اعم از سیل، زلزله،آتش سوزی، سوانح رانندگی و … هر ساله باعث بروز مشکلاتی می شود که بر ابعاد مختلف زندگی مردم تأثیر می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

رشته خدمات اجتماعي در كانادا

رشته خدمات اجتماعي يا Social Work را مي‌توان تحت عنوان كاردرماني يا مددكاري اجتماعي نيز نامگذاری کرد.



:: برچسب‌ها: خدمات اجتماعی , اجتماعی , زنان بی سرپرست ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

به عنوان نخستین گام در ورود به مباحث و مطالب مربوط به موضوع، می بایست مفهوم «خدمات اجتماعی» را به اختصار روشن کرد تا بدین طریق خواننده بتواند به سهولت منظور از موضوع را دریابد و محدوده مباحث را متوجه شود.



:: برچسب‌ها: خدمات اجتماعی , اجتماعی , زنان بی سرپرست ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()